close




I'm wondering how I came to be here
Lying alone trying hard not to shed a tear
Remember daddy said "Boys don't stay for long"
They always think that there's something wrong

I open up my eyes and I see
Little reminders of when you're here with me
I'm hooked to the telephone
Please you've got to call
I know you never promised anything at all

Shanghai memories of 1945
I don't cry, I don't cry
Shanghai memories of 1945
I don't cry, I don't cry

My last two weeks go by and I stay
All alone in my room with no one to play
I must realize you will never see
Life could be good if you only stayed with me

Take from me my part is dressed
I know I'll miss your sweet
Take from me my reverie
Sail away from China sea



我是怎麼到這兒的
獨自躺著,試著不流一滴淚
記得爹曾經說過:男孩不會長久陪在身邊
他們總以為出了什麼錯

我睜開眼睛,觸目所及
都讓我想起你在身邊的日子
我緊抓著電話
期盼你會打電話來
即使我明白你從未承諾過什麼

一九四五年的上海回憶
我不能哭、不能哭
一九四五年的上海回憶
我不能哭、不能哭

最後的兩星期過去了,我依然留下
一個人在房裡,沒有人陪
我得明白你將不再看見
如果你為我留下來,人生多麼美好!

將我回憶中美化的部分帶走
我想我會懷念你的甜美
把我的幻想帶走
從中國海航向遠方



**********


這是一首老歌。
聽著音樂等待晚餐,飢餓狀態總會讓人腦子比較笨....




arrow
arrow
    全站熱搜

    lunaseasun 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()